„სკოლების გაძლიერების ინიციატივა“ სკოლა-ლაბის ერთ-ერთი პროექტია. მისი პირველი ფაზა განხორციელდება 2022-24 წლებში გერმანული ფონდის Bread for the World-ის (BfdW) ფინანსური თანადგომით.
„სკოლების გაძლიერების ინიციატივა“ სკოლა-ლაბის ერთ-ერთი პროექტია. მისი პირველი ფაზა განხორციელდება 2022-24 წლებში გერმანული ფონდის Bread for the World-ის (BfdW) ფინანსური თანადგომით.
პროექტის მიზანია ხელი შეუწყოს სკოლების გაძლიერებას და განათლების ხარისხის გაუმჯობესებას. იგი მიმართულია ორგანიზაციული ცვლილებებისა და განვითარების საკითხებში სკოლების შესაძლებლობების ზრდაზე და მათ გაძლიერებაზე, რომ გახდნენ სწავლაზე ორიენტირებული დაწესებულებები (learning organizations). სწავლაზე ორიენტირებულ ორგანიზაციას შესწევს უნარი გამოავლინოს გამოწვევები, ეძებოს ახალი გადაწყვეტები და მუდმივად და თანმიმდევრულად გააუმჯობესოს საკუთარი საქმიანობა. მისთვის ახალი იდეები კრიტიკულად მნიშვნელოვანია. შესაბამისად, მას შეუძლია ქცევის ცვლილება და სიახლეების დანერგვა.
პროექტი მხარს უჭერს სკოლებს წარმატებით ჩაებან განათლების რეფორმისა და ცვლილებების პროცესებში. მაგალითად, უკეთესად შეძლონ ხარისხის მართვის პრინციპების ინტეგრირება, ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტების დანერგვა, პანდემიით გამოწვეული დანაკარგების იდენტიფიცირება და მის საპასუხოდ რემედიალური ინტერვენციების განხორციელება და სხვა.
აღნიშნული კომპონენტი ითვალისწინებს შემდეგი ინსტრუმენტების შექმნასა და გავრცელებას:
მოცემული ინსტრუმენტების პროტოტიპები შეიქმნება თანაშექმნის მიდგომის გამოყენებით. თანაშექმნის გუნდში მონაწილეობას მიიღებენ განათლების სპეციალისტები და სასკოლო თემის წარმომადგენლები. აღნიშნული ინსტრუმენტების პირველი რედაქციები აპრობირებული იქნება რამდენიმე სკოლაში, რის შემდეგაც საბოლოოდ დამუშავდება და ფართოდ გავრცელდება.
მოცემული კომპონენტის ფარგლებში, ასევე თანაშექმნის მიდგომის გამოყენებით, შემუშავდება პრაქტიკული რეკომენდაციები ე.წ. სკოლის ჰოლისტური მიდგომის (whole school approach) მხარდასაჭერად და განსახორციელებლად.
კომპონენტი მიზნად ისახავს საზოგადოებრივი ორგანიზაციებისა და სასკოლო თემის გაძლიერებასა და განათლების საკითხებში მათი ჩართულობის ხელშეწყობას. ამისათვის, პროექტი:
ამასთან, გამჭირვალე და მწყობრი სასკოლო ანგარიშვალდებულებისა და შეფასების მექანიზმების ადვოკატირებისათვის, სკოლის ავტონომიისა და დამოუკიდებლობის მხარდასაჭერად, პროექტი ხელს შეუწყობს თემატური საზოგადოებრივი ორგანიზაციების მობილიზებას და აღნიშნული მიმართულებით მათი ალიანსის შექმნას.
აღნიშნული კომპონენტი ეხმიანება ქვეყანაში კვალიფიციური რესურსების ნაკლებობას. ამ მხრივ, პროექტი მიზნად ისახავს გადამზადების მოკლევადიანი სასერტიფიკატო პროგრამის შექმნას. სასწავლო პროგრამის მეშვეობით მომზადდებიან განათლების/სკოლის კონსულტანტები, რომლებსაც ექნებათ შესაბამისი უნარი და კომპეტენცია სკოლის შესაძლებლობების დიაგნოსტირებისა და სასკოლო თემის ჩართულობით საჭირო ცვლილებების შემუშავებისათვის. მიმდინარე პროექტის ფარგლებში დაგეგმილია 30 კონსულტანტის მომზადება. სხვადასხვა პარტნიორებთან თანამშრომლობის გზით პროექტი უზრუნველყოფს სატრენინგო პროგრამის მდგრადობას.
წარმატებით კურსდამთავრებულთა მონაცემები და მათ შესახებ ინფორმაცია გამოქვეყნდება სკოლა-ლაბის ვებ-გვერდზე. პროექტი ხელს შეუწყობს აღნიშნული ჯგუფის შესახებ ინფორმაციის გავრცელებას, რათა ყველა დაინტერესებულ პირს ჰქონდეს წვდომა დამოუკიდებელ სასკოლო კონსულტანტებზე, რომლებიც სპეციალიზებულნი იქნებიან სკოლის ინსტიტუციური განვითარების საკითხებში.